Kan outlook bepaalde mails automatisch verwijderen?

Probleemstelling:
De receptioniste bij ons bedrijf stuurt 10 á 15 x per dag een mail gericht aan "iedereen" met de bedoeling bepaalde personen zo snel mogelijk in te bereiken.

Bijvoorbeeld: "klant aan de balie voor mr. A, aub MELDEN!"

Bestaat er een mogelijkheid om deze mailtjes een kenmerk te geven zodat deze na bijvoorbeeld 1 uur of 1 dag automatisch verwijderd worden? Of kan de receptioniste deze mailtjes zelf terugroepen als ze hun doel bereikt hebben?

Alvast bedankt!

(PS: oplossingen zoals, receptioniste moet minder mailen en dergelijke zijn helaas niet mogelijk)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
5.8K

Het beste antwoord

Ja hoor dat kan, wij hadden intern ook dat probleem. De receptioniste kan dat instellen;
Voor berichten die slechts korte tijd interessant zijn, is het dan ook zinvol de verlooptijd in te stellen. Dit doe je als volgt:
Je typt de tekst van je e-mailbericht.
Daarna kies je voor opties in de taakbalk.
Bij meer opties vink je aan "verloopt na" (rechter vakje bovenin en dan het kleine pijltje kiezen)
waarna je aangeeft na welke datum het bericht niet meer relevant is.
Bij de collega die wel aanwezig is en de mail heeft gelezen wordt deze na de verlooptijd doorgestreept. Heb je in de tussentijd je outlook niet geopend, dan verschijnt deze hele mail niet meer in je inbox!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zou je kunnen doen via regels maken of e-mail filteren.