Heb je java nog nodig tegenwoordig?

Ik heb weer braaf de update uitgevoerd maar dat was uit gewoonte.
De vraag is in het verleden eerder gesteld maar kloppen de antwoorden nog.
http://www.bing.com/search?q=waar+is+java+voor+nodig

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.5K
fremar
9 jaar geleden
Ik heb al meer dan een jaar geen java meer op mijn computer en blijkbaar heb je dat maar weinig meer nodig(of ik toch niet)
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik heb het ook niet, mis het niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je Firefox gebruikt kun je de Java-plugin op "ask-to-activate" zetten.
Zodra ie nodig is, wordt je de vraag gesteld tot activeren voor die specifieke site. Zo kom je vanzelf achter of je Java nog nodig hebt.
Bijv. sommige Telebank-websites gebruiken Java, met name oa bij aandelentransacties. (actuele koersinfo etc..)

Het beste antwoord

Of je Java nodig hebt, hangt uiteraard af van welke software en websites je gebruikt. Er zijn genoeg programma's die Java gebruiken. Minecraft is bijvoorbeeld een populair voorbeeld.

Als je het idee hebt dat dat voor jou niet nodig is, kun je het gerust verwijderen. Als blijkt dat je toch nog een programma gebruikt dat het nodig heeft, merk je dat vanzelf. Het is zo weer geïnstalleerd.
bamibal