Is er ook een streepjescode / Barcode scanner voor de pc?

En waar kan ik die downloaden?

Toegevoegd na 7 minuten:
Kan ik bijvoorbeeld van een pot pinda kaas waar een streepjescode op staat weten hoe duur die was? Bijvoorbeeld? software voor de pc zoek ik er voor??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.6K

Het beste antwoord

De meeste scanners worden verkocht als kleine apparaatjes die je op de pc kunt aansluiten. Verder zijn er veel apps voor PDA´s-mobiele telefoons, zodat je een barcode met de camera van de telefoon kunt fotograferen en met het programmatje kan lezen.

Maar er is ook software die op de pc een barcode die via een webcam is ingelezen (gefotografeerd) kan lezen. Ik vond bv een programma dat Barcode Scanner heet (verrassend): `Barcode Scanner is klein en gratis software mogelijk maakt om te lezen barcode label van beelden.`
Downloaden kan bv op http://nl.softpicks.net/software/Zaak/Aanwending/Barcode-Scanner_nl-116784.htm (9 dollar)

Maar er zijn er veel meer, zie google via onderstaande bron.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tja: ´gratis programma´ en 9 dollar is niet hetzelfde. Weet ook niet hoe dat komt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanxxx

Andere antwoorden (2)

Ik snap wat je bedoelt (dat je webcan de pot pindakaas herkend, net als bij een mobiel, toch?). Ik denk niet dat dat er al is. Wel kun je er één kopen met usb-aansluiting (zie de link).

Toegevoegd na 23 seconden:
Ik bedoel natuurlijk webcam.. :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die bestaan al heel lang. Je kunt ze niet downloaden omdat het een apparaat is. ALs je bijvoorbeeld bij de Ikea of een bouwmarkt komt worden de barcodes met de hand gelezen. En de kassa's zijn soms PCs met wat toeters en bellen. Waarschijnlijk heb je een USB poort nodig om het aan te sluiten.
Anderen die antwoordden geven aan dat er software voor is. De barcode dient ter herkenning van een product. Want alle supermarkten verkopen dezelfde pot pindakaas met dezelfde barcode. Ze voeren in hun eigen systeem de prijs in.