Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welk videobewerkingprogramma belast je optimaal je CPU? CS5 premiere bijvoorbeeld pakt veel van je grafische kaart heb ik vernomen.

Ik heb dus een pc met genoeg geheugen (8gb 1600) en een I7 2600 CPU. Die wil ik optimaal benutten. Welk programma is daar bij uitstek voor geschikt? Ook heb ik een 1024 GPX550 kaart, maar dat terzijde.

Wat programma en welke manier werkt nu sneller? En dat met betrekking tot het renderen bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
428

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb zelf hele slechte ervaringen met het renderen van videobeeld door een grafische kaart, dat was dan wel met een ander programma maar volgens mij komt het door de achterliggende techniek die grafische kaarten gebruiken om te renderen. Het wordt namelijk heel lelijk en komt vol met artifacts te zitten. Ik zet het dus altijd uit hoewel het sneller gaat als ik het aan zet. Ik gebruik Cyberlink PowerDirector.

Ik zou je dus adviseren even een kort stukje met veel beweging te renderen met GPU en zonder GPU dan weet je gelijk of je uberhaubt nog wil werken met GPU-rendering.

Toegevoegd na 9 minuten:
GPU-rendering is als het goed is altijd uit te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding