Is het mogelijk van een Acronis Image gemaakt onder Windows 7, bootable dvd te maken onder Windows XP?

Ik heb even een vraag;

Op dit moment zit ik met een vastlopende Windows 7, die op geen enkele manier te herstellen lijkt te zijn.
Tijdens het bootscherm loopt hij vast, en ook als ik mbv de installatie dvd de bootsector wil repareren loopt hij vast.
Zelfde geldt voor het opnieuw installeren, na een paar schermen loopt hij vast.

Nu zit ik echter aan het volgende te denken;

- Ik gebruik Acronis Image 2013 en heb gisteren toen alles nog werkte, een laatste image backup gemaakt.
Deze image heb ik opgeslagen op een externe hd.

Nu heb ik hier nog een oude laptop met Windows XP staan...
Is het mogelijk om via XP met de image die ik onder 7 heb gemaakt een bootable dvd te maken?
(en zo dus hopelijk mijn Windows 7 laptop aan de gang te krijgen)

Als jullie mij op weg kunnen helpen, hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ok, doe of probeer het volgende eens.
Start wederom je machine op met de win7 cd geplaatst.
Zodra je bij het scherm aankomt waarmee je je schijven kunt indelen, verwijder je de hele handel en probeer dan opnieuw windows te instaleren, vandaar uit kan je gewoon weer teruggrijpen op acronis.

Ik gebruik Acronis alleen bij mijn xp machines en ik geloof dat hij ook de bootsector meeneemt ( tenminste als je je hele schijf in de backup hebt meegenomen ).
Mocht dat het geval zijn dan heb je inderdaad alleen maar een bootdisk nodig van acronis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik denk niet dat acronis zijn image inclusief bootsector op slaat
vraag is ziet hij je schijf nog ?
zie je Persoonlijke berichten
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
probeer eens op te starten met windows dvd en dan partdisk ? info zie je de partitie(s )?