ik ben mijn gebruikersnaam vergeten om min router te configureren. Wat zal ik doen?

ik heb een draad los internet maar mijn netwerk is niet beveiligd. ik wil hem beveiligen maar ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.5K

Antwoorden (5)

heb je het al geprobeerd met "admin" ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tik het volgende zoek argument in google; manual default password "typerouter merkrouter"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het nooit gewijzigd hebt, kun je naar het standaard password googlen door het merk + type router + standaard password. Heb je het wel zelf gewijzigd, zit er bijna niets anders op dan je router te resetten. Let wel dat je dan zowel het standaard password als ook je internet toegangsgevens nodig hebt om weer op het internet te kunnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef het merk en type van je router eens door. Als je dat gelijk had gedaan had je nu al een lijst met default usernames en wachtwoorden gehad die je zou kunnen proberen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het beste kan resetten.
Daarna kijk je in de gebruiksaanwijzing hoe je hem moet instellen. Vaak zit er een standaard wachtwoord enzo bij.
Die kan je op die manier terug vinden in de gebruiksaanwijzing.

Ten 2e kan je nog proberen hem met de LAN kabel te verbinden. Vaak hoeft hij dan geen wachtwoord meer omdat je al verbonden bent.