Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben mijn gebruikersnaam vergeten om min router te configureren. Wat zal ik doen?

ik heb een draad los internet maar mijn netwerk is niet beveiligd. ik wil hem beveiligen maar ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

heb je het al geprobeerd met "admin" ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tik het volgende zoek argument in google; manual default password "typerouter merkrouter"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het nooit gewijzigd hebt, kun je naar het standaard password googlen door het merk + type router + standaard password. Heb je het wel zelf gewijzigd, zit er bijna niets anders op dan je router te resetten. Let wel dat je dan zowel het standaard password als ook je internet toegangsgevens nodig hebt om weer op het internet te kunnen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef het merk en type van je router eens door. Als je dat gelijk had gedaan had je nu al een lijst met default usernames en wachtwoorden gehad die je zou kunnen proberen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het beste kan resetten.
Daarna kijk je in de gebruiksaanwijzing hoe je hem moet instellen. Vaak zit er een standaard wachtwoord enzo bij.
Die kan je op die manier terug vinden in de gebruiksaanwijzing.

Ten 2e kan je nog proberen hem met de LAN kabel te verbinden. Vaak hoeft hij dan geen wachtwoord meer omdat je al verbonden bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding