met welk legaal programmaatje kan ik 2D beelden naar 3D converteren?

ik heb wel een 3D bril met rode en blauwen glazen.

geld speelt geen rol

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.7K

Het beste antwoord

Dit kan met een standaard optie in Adobe After Effects. Zoals hierboven aangegeven moet het wel met twee camera's te gelijk gefilmd worden. Of met een 3D camera natuurlijk, die heeft twee lenzen ingebouwd. Laatst zag ik er één bij de MediaMarkt, als geld toch geen rol speelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een Nvidia videokaart hebt, zit die optie ingebouwd met de nieuwste drivers :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ga naar het Nvidia configuratiescherm en klik op Stereoscopic 3d.
Onder Setup kun je alles instellen en aangeven wat voor brilletje je hebt.
Het werkt niet bij alle games, maar wel bij best veel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op Youtube kun je ook bepaalde videos in 3d kijken: http://www.youtube.com/select_3d_mode

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb een filmpje toegevoegd dat 3d is.

Toegevoegd na 41 minuten:
Een videokaart heb je standaard in je pc zitten. Je kunt een Nvidia kaart kopen, prijzen variëren van circa 30 tot 500 euro. Het hangt er van af hoe nieuw de kaart is, en hoeveel geheugen er in zit.
Je moet even kijken wat voor type kaart er in je moederbord past.
Als je het niet zeker weet, kun je het beter in een computerwinkel laten doen.
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe duur is die kaart dan?
2D beelden bevatten op geen enkele wijze verschillende informatie voor twee ogen tegelijkertijd.

Er is dus geen enkel programma of apparaat dat van 2D beeld 3D beeld kan maken, hoeveel geld je er ook aan zou besteden.

Een 2D beeld is met een camera met 1 lens opgenomen, een 3D beeld bestaat uit twee tegelijkertijd opgenomen beelden van een camera met twee aparte lenzen die horizontaal naast elkaar gemonteerd zijn.
Het ene beeld is bestemd voor het linker oog, het andere voor het rechter oog.

Er schijnen wel conversieprogramma's te zijn die een 3D kleuren beeld voor shutter-brillen omzet naar de rood/blauwe beelden die je met jouw brilletje kunt zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het bovenstaand antwoord duidt op spellen en video's die dus de 3D informatie wel al bevat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Klopt, enige manier om toch een beetje 3d op de pc te krijgen. Je videokaart rendered het spel 2x
Je kan ze zelf maken met photoshop, is wel heel veel werk. En om het met een filmpje te doen zou je enorm lang bezig zijn, je zou het namelijk frame per frame moeten doen. En het effect is nu niet bepaald Hollywood waardig.

Je moet het maar eens proberen. Misschien is het dat wat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als videobewerkingsprogramma gebruik ik Roxio Creator 2011, dat bij een vergelijkende test door het blad Computer Idee als beste uit de bus kwam. Dat programma biedt ook de mogelijkheid om 2D-video's om te zetten in 3D.
Vraag me niet of het (goed) werkt, want ik heb het nooit geprobeerd.

Op de site http://www.roxio.com/nld/products/creator/suite/3D.html zie je onderaan drie "zelfstudies"; video's waarin wordt uitgelegd hoe het werkt. Als je op YouTube onder Zoeken "Roxio 3D" invult, krijg je allerlei voorbeelden te zien. Zo krijg je alvast een idee van het resultaat.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011