Mijn vraag is de volgende. Ik ben een excell bestand aan het maken van films die ik gezien heb...

Nu wil ik per film ook een drietal acteurs, de schrijvers, regisseur, enz. bijvoegen. Dat staat allemaal in dezelfde rij in het bestand. In de bijlage kun je een voorbeeld zien.

Nu is mijn probleem dat ik, wanneer ik een hele lijst van films heb, graag de lijst wil sorteren op bv. acteurs. Ik heb echter drie kolommen met acteurs. Als ik rangschik in 1 kolom, dan worden de acteurs in de twee andere kolommen genegeerd. Weet iemand hier een oplossing voor? Een andere rangschikking mag ook. Bv de drie acteurs onder elkaar zetten,…

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Sorteren gaat per kolom. Aangezien de acteurs in verschillende kolommen staan, gaat het niet werken. Dit is de beperking van het gebruik van Excel: Excel heeft alleen rijen en kolommen en niet meer dimensies. Eigenlijk zou je in één cel verschillende acteurs willen zetten. Op het moment dat je meer dimensies hebt, zul je moeten kiezen voor een relationele database (bijvoorbeeld Access of OpenOffice Base). Dan is het mogelijk om meer acteurs te koppelen aan één film. Op basis van een database is het mogelijk om gesorteerde lijsten te maken van acteurs, films, etc.
tonijn
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, bedankt. Ik ken enkel de basis van excell en hoopte dat er een oplossing was. Niet dus. Dan maar access proberen. Tonijn en ook de anderen, bedankt om te antwoorden!

Andere antwoorden (3)

Misschien moet je niet sorteren maar gebruiken maken van filters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf gebruik voor het ordenen van dvds het gratis te downloaden programma "dvd profiler". Mooi programma dat alle informatie over films weergeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Control ingedrukt houden en tegelijkertijd met links klikken op de knoppen aan de bovenkant van de bewuste kolommen (die met de letters dus). Deze worden zo alle drie tegelijk geselecteerd. Vervolgens even op sorteren klikken via de taakbalk of het menu et voila.