Mijn pc is heel erg traag, wat maakt me pc een stuk sneller? opstarten duurt al circa 5 min

Programma

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn computer is ook sloom, behalve met opstarten. Op mijne staat bijna niks, dus opschonen helpt niet altijd! Want op mijn computer staan alleen dingen die ik gebruik ;)

Het beste antwoord

Het GRATIS programma Glary Utilities ( + Glary Registry Cleaner) wordt door miljarden gebruikers ervaren als beter dan Windows zélf. Er is zelfs een "ingebakken " mogelijkheid gebruik te maken van Systeemherstel via dit programma !!

http://www.glarysoft.com/products/utilities/glary-utilities/

Het is een ALLES-IN-EEN Pakket,geweldige ervaringen mee. Verder maakt dit programma zelf tijdens elke actie een "herstelpunt " Ideaal in Uw situatie.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 23 minuten:
Om Uw pc met minimaal 3 minuten ZELF te versnellen gebruikt men : Soluto ( wordt niet zomaar ANTI FRUSTRATion software genoemd )

http://soluto.en.softonic.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je PC is mogelijk toe aan een schoonmaakbeurt. Je zou het programma Tune Up Utilities kunnen gebruiken, dat analyseert je PC en geeft advies om hem op te ruimen. De kans is groot dat hij daardoor een stuk sneller wordt.
Te downloaden via http://www.tuneup-software.nl en is 15 dagen gratis te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou es beginnen met het weggooien van je cookies en temporary files. Gooi ook de progjes eraf die je nooit meer gebruikt. Daarna "even" je schijf of schijven defragmenteren. Dan wordt alles weer netjes achterelkaar gezet en hoeft je pc niet de hele schijf na te zoeken of er misschien achteraan nog iets belangrijks staat. Suc6.
13 jaar geleden
Ik gebruik het programma ccleaner, hij ruimt je prullenbak op, cookies, geschiedenis, enz enz, ook haalt hij foutjes uit het systeem zodat de computer sneller gaat (hij haalt nutteloze omwegen eruit). Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer ccleaner eens, werkt inderdaad goed. Mocht je toch aan een nieuwe PC of laptop toe zijn, dan raad ik je een Apple aan; iets duurder maar het blijft allemaal even snel, zelfs jaren gebruik later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flink opschonen! Eerst, via Start, de zoekopdracht msconfig invoeren en onder het tabblad "Opstarten" eens rustig kijken wat er allemaal verwijderd kan worden. Er zit vaak een hoop rommel bij! Daarna kun je met Eusing Free Registry Cleaner
het register eens lekker opschonen:
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Eusing+Free+Registry+Cleaner+register+opschonen
Vervolgens laat je Wise Disk Cleaner draaien waarmee je heel wat rommelbestanden wist:
http://download.cnet.com/Wise-Disk-Cleaner-Free/3000-2086_4-10613345.html?tag=mncol;2
Daarna nog even de restbestanden definitief van je pc verwijderen met CCleaner:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner
Dan met Glary (http://download.cnet.com/Glary-Utilities/3000-2094_4-10508531.html?part=dl-6280556&subj=dl&tag=button) onder het tabblad Modules kiezen voor "Optimaliseren" en klikken op "Registry Defrag" om het register te defragmenteren. Als dat is gebeurd, en je de pc opnieuw hebt gestart, als laatste nog even alle bestanden defragmenteren met b.v. http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html
Loopt-ie nog steeds niet als een zonnetje? Installeer dan het besturingssysteem van je pc even opnieuw en je begint weer met een schone lei.
Succes!
Pieter2011
13 jaar geleden
Gewoon schijfopruiming kan ook helpen
Virussen scannen en zowaar verwijderen
Bureaublad leeg maken helpt ook;)
Programma;'s waar je niets mee doet van station c afhalen
Prullenbak ook legen

Eventueel videokaart vergroten

Computer openmaken ( voorzichtig ) en al het stof verwijderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja dit is afhankelijk van tal van factoren, tja 5 min opstart tijd wil niet zeggen dat je systeem zelf traag is natuurlijk.

wel zijn er enkele programma's welke ik je kan aanbevelen uit eigen ervaring om te voorkomen dat je systeem traag wordt.

ccleaner, glary utitlities, virus scanner prefer comodo als one in all virus en firewall is gratis. en defragmenteren kan vanuit windows zelf ook prima.

verder unistall programmas die je niet gebruikt.

Als je het bovenstaande doet scheelt dit al een slok op een borrel.

Maar dit zijn nog maar de basis dingen wat mij betreft waar een serieuze computer gebruiker zich aan dient te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik regel matig je pc schoon maken met CCleaner (gratis) Hiermee kun je ook je pc formateren, dit is de vrije ruimte op je harde schijf wissen dan hoeft je computer minder lang te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op deze website: www.schoonepc.nl. Erg nuttige website vol met tips om onder andere je PC op te schonen