Waar vind ik de resultaten van chkdsk / scandisk ?

Als ik in Windows een schijfcontrole uitvoer op de systeem schijf, zegt hij dat dat nu niet kan, en dat de schijfcontrole kan worden ingepland voor de eerstvolgende herstart van het systeem. Als ik dat doe, doet hij inderdaad een schijfcontrole na het opnieuw starten.

Die schijfcontrole is wat vroeger bekendstond als chkdsk of scandisk.

Na de schijfcontrole kom ik in het normale aanmeldscherm van Windows. Ik zie nergens wat de resultaten van de schijfcontrole waren.

Waar vind ik de resultaten van die schijfcontrole? Staan die in een logbestand? Moet ik ze ergens anders vandaanhalen?

Toegevoegd na 2 minuten:

Ik bedoel de volgende schijfcontrole:

--  Ga in Windows Verkenner naar Mijn Computer.
--  Klik met rechts op een harde schijf.
--  Kies onderaan het menuutje voor 'Eigenschappen'.
--  Klik op het tweede tabblad (heet in het Engels 'Tools').
--  Klik op de bovenste knop ('Schijfcontrole').

Toegevoegd na 25 minuten:

Windows Vista Ultimat 64 UK

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Software
3.6K
rose
13 jaar geleden
Welke Windows Versie?
Cryofiel
13 jaar geleden
Toegevoegd aan de vraag:
Windows Vista Ultimate 64bit UK.

Het beste antwoord

Kijk in je event viewer eens bij Application", scroll naar "Winlogon" et voila...?

Toegevoegd na 40 minuten:
'Vista::Computer Management->Event Viewer->Windows Logs->Application

In the event view Actions Pane: Filter Current Log...

Pull down "Event sources"; check "Wininit" '

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/itprovistadesktopui/thread/dcc4f562-623a-4a1d-a9b0-98ae1a0b8e5c/
rose
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Helaas... Van Winlogon zie ik slechts een afwisseling van de volgende meldingen: 6000: "The winlogon notification subscriber was unavailable to handle a notification event." 4101: "Windows license validated." Geen idee wat die eerste betekent...
Cryofiel
13 jaar geleden
Overigens vind ik in de Application Log ook meldingen van chkdsk - maar dat betreft alleen meldingen van een schijf (partitie) die zonder herstart kan worden gescand. De resultaten van die chkdsk zie ik dus gewoon op mijn scherm wanneer de controle is afgelopen. Dus juist die resultaten die ik toch al zie, vind ik terug in de Event Log, terwijl de resultaten die ik wil zien, vooralsnog onvindbaar zijn.
rose
13 jaar geleden
En wininit?
Cryofiel
13 jaar geleden
Yep, dat is hem! Ik heb ontdekt dat je kunt filteren op events van wininit. Dat maakt het zoeken in de event log veel makkelijker. Een filter op wininit blijkt te volstaan; een tijdfilter is niet nodig omdat wininit alleen maar iets meldt wanneer ik een schijfcontrole laat uitvoeren.
Cryofiel
13 jaar geleden
Oh, ik zie nu dat je dat al aan je antwoord hebt toegevoegd.
rose
13 jaar geleden
8-)