Hoe kan ik doorwerken tijdens printopdracht met Word 2007?

Wie heeft er een oplossing voor het volgende: Als ik nu een printopdracht verstuur verschijnt er een voortgangs-schermpje en kan ik niet verder werken totdat de printer klaar is. Hoe los ik dit op? Ik heb Word 2007.

Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Start Word. Helemaal links in het Lint zie je Bestand staan. Klik daarop.

Er verschijnt een keuzelijst. Bijna onderaan deze lijst staat Opties. Klik daarop.

Er opent een venstertje. Klik links op Geavanceerd.

Nu verschijnt aan de rechterkant een lange lijst met allemaal instellingen, onderverdeeld in kopjes. Scroll naar beneden tot je het kopje Afdrukken ziet.

Onder het kopje Afdrukken staat een keuzevakje dat "Afdrukken op de achtergrond" heet. Vink dat keuzevakje aan.

Klik nu onderaan het venster op OK. Vanaf nu zal Word jouw afdrukopdracht op de achtergrond uitvoeren, zodat jij tijdens het afdrukken gewoon verder kunt werken.

Plaatje bij antwoord
Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Ik heb dat allemaal gedaan maar jammer genoeg werkt het nog niet zoals bedoeld.

Andere antwoorden (1)

gewoon wachten tot ie klaar is ? je kan dit gerust als een soort pause inbouwen in je normale werkritme ?
je probeer toch niet in hetzelfde document te werken mag k hopen ?
of zit je op een bedrijf server ?
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik kon enige tijd geleden wel gewoon doorwerken, zelfs in hetzelfde document. Ik zit niet op een bedrijfsserver maar gewoon thuis achter de pc. Ik typ niet veel, maar toch is het weleens storend.
capthavoc
11 jaar geleden
je kan in de printer eigenschappen wel eens kijken of je daar iets kan veranderen
Nu staat hij misschien op onmiddelijk beginnen
maar je kan het denk ik beter zetten op wachten tot de laatste pagina in de wachtrij is gezet
dan weet je in elk geval dat het daar niet op vast kan lopen
wat ook wel een probleem is dat je in het zelfde document iets veranderd zonder het op te slaan ? of juist vergeet op te slaan ?
maar ik zou even niet weten wat het nut is om een document meteen te veranderen terwijl je nog aan het printen bent ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij veel (goedkopere) printers moet Windows zorgen voor het vertalen van document naar datastroom waar de printer iets mee kan. Dit zorgt ervoor dat het even duurt voordat je verder kunt. Duurdere printers kunnen dit zelf waardoor Windows eerder weer beschikbaar is.