Mijn computer is denk ik gehackt, maar hoe kom ik erachter?

Mijn computer deed net even heel raar, het opende vanzelf een website etc. en het was alsof iemand in mijn computer zat en alles voor me zat te bedienen. Ik ben bang dat het gehackt is maar ik ben helemaal niet technisch en ik probeer al allerlei updates te downloaden. Ik weet ook niet zeker of ik wel anti-virus programma's heb die goed werken, want ik denk wel dat ik ze heb maar dat ze elke keer maar zeggen dat alles op orde is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
19.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan misschien eens proberen om je internetverbinding uit te schakelen en dan te kijken of je computer nog normaal functioneert. Zonder internet kan de hacker onmogelijk iets veranderen op je computer. Om er zeker van te zijn dat je computer geen verbinding meer kan maken schakel je best je router uit. Want anders kan de hacker het internet gewoon terug aanschakelen als het draadloos is.

Antwoorden (4)

als je windows hebt, is het kasteeltje onderin oranje( of rood) dan heb je problemen.

klik erop en scan hem, niet snel maar normaal.

download nog wat anti-malware, malwarebytes anti-malware bijvoorbeeld.
scan ook met deze normaal!

lukt dat niet? probeer het in veilige modus door: f8 aan te klikken tijdens het opstarten. dan start je veilige modus met netwerkverbinding op en dan probeer je wat ik heb gezegd.

heb je geen windows? dan heeft dit geen zin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Met Microsoft Security Essentials kun je niet voorkomen of achteraf verwijderen dat je gehackt wordt en met Malwarebytes al helemaal niet. Dat zijn beide Virusscanners met een zeer eenvoudige Firewall. Malwarebytes heeft trouwens niet eens een Firewall
Het ziet er inderdaad naar uit dat uw PC bedient wordt daar iemand van buitenaf.
Dat komt voornamelijk omdat bepaalde programma's met beveiligingsproblemen zitten waardoor er poorten open staan die eigenlijk niet open mogen zijn.
Dat geeft hackers een open deur om in uw te breken.
Een programma zoals Secunia zoekt die fouten op en gaat zelf naar de website van de fouten programma's zien of er beveiligingsupdates zijn en gaat die installeren.
Het is een programma welke u gratis kan downloaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Enige tijd geleden heb ik hetzelfde gehad met mijn computer en had ik ook een zgn. politievirus in mijn computer. Ik heb van alles geprobeerd om de zaak weer op te starten, maar het lukte niet. Ik heb toen systeemherstel toegepast en ben terug gegaan naar de datum voor deze storing en alles was opgelost en is ook niet meer teruggekomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je PC bevat vermoedelijk Malware of Spyware. Scan je PC op spyware en andere malware met Malwarebytes. Als dat programma wat vindt weet je het zeker en wordt duidelijk waarmee je PC is besmet. De gratis versie is volledig Nederlandstalig en een effectieve spyware en malware verwijderaar.

Scan je PC verder ook met een goede virusscanner, die je regelmatig hebt ge-update.

Om je in de toekomst te behoeden voor problemen kun je het beste de Windows Firewall in combinatie met een goede virusscanner gebruiken. De firewall van je Antivirus kun je dan uitschakelen. Gebruik niet meer dan één virusscanner op je systeem. Een gratis virusscanner is voldoende. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de virusscanner Avira. Wel bij installatie goed opletten dat je geen onnodige toolbar of zoekmachine installeert.