Waarom heb ik Sun JAVA nodig op mijn computer?

Ik heb zojuist alles wat met JAVA te maken heeft, van mijn computer afgegooid. Om diverse redenen:
1) AVG-scanner geeft aan dat er veel rommel tussen zit
(files met class-extensies)
2) Updaten ging niet goed; krijg een foutmelding dat de installatie van de update wordt afgebroken
3) Ik had geen zicht meer, op wat oude en nieuwe versies waren, en wat wel en niet weg kon. Bovendien vond ik het raar dat alles wat met JAVA te maken heeft, werkelijk duizenden (kleine) files bevat.

Ik heb alles veilig verwijderd, en JAVA nog niet opnieuw geinstalleerd. Mijn computer loopt prima en browsen gaat ook goed. Vandaar mijn vraag: heb ik JAVA wel echt nodig, als ik niet zelf programmeer, of websites bouw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Sommige websites (bv. banksoftware) en apparaten (menu's van router, NAS, etc) gebruiken Java in de bediening. Zolang je het niet nodig hebt, zul je het niet missen. ;-)

Er zit een verschil in Java en Javascript. De (onbegrensde en onbeveiligde) uitvoer van de laatste zorgt voor de meeste problemen. Java zelf kan voor problemen zorgen, als bepaalde programma's pertinent een bepaalde versie nodig hebben en andere programma's een oudere of juist nieuwere versie. Op zich draaien de verschillende versies goed naast elkaar, maar soms maakt het uit in welke volgorde ze geinstalleerd zijn... (hopeloos). Bovendien neemt Java best veel plek (en bestanden) in en daarmee wordt het overzicht voor de gebruiker niet beter...

Als je zelf in Java zou programmeren, doe je er goed aan bepaalde directories en bestanden op je virusscanner te excluden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, mijn Java staat er nog steeds niet op, maar heb toch geen problemen. Zelfs niet met internetbankieren.
Ik houd het even zo, en zodra iets niet meer werkt, dan gooi ik het er weer op.
Dank voor je antwoord!