Wie weet er een goede freeware ftp server

Ik zoek een freeware ftp server die ik thuis op mijn server kan draaien met ondersteuning voor meerdere gebruikers (elke gebruiker krijgt andere mappen en bestanden)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad een prima en gratis tool +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 jep, Filezilla is een uitstekende freeware FTP server.
Commerciële alternatieven zoals CuteFTP en WSftp kosten handen vol geld en zijn niet beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar kan ik hier alleen met behulp van een clien opkomen dan?
wat dat wil ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nieqoh: er is een client en server versie die je kunt downloaden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom ja, heb ik dan een client nodig om op de server te komen? moet ik dus de filezillaclient installeren op een pc om thuis op mijn filezillaserver in te loggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaliter moet dat inderdaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je met elke client op Filezilla komen. Je hebt geen Filezilla client nodig om in te loggen op de Filezilla server.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel, je hebt wel een client nodig. Lijkt me handig om dan ook de FileZilla client te gebruiken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wil graag een programma dat ik gewoon mijn browser als client kan gebruiken. Ben dit nu aan het testen maar moet net2ftp als tussenoplossing gebruiken dat wil ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan wel, maar is gewoon veel lastiger, je moet dan andere poorten op je router openzetten en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor meer informatie, kijk eens bij "Port Forwarding" op deze site:
http://www.hcc.nl/smartsite.dws?id=3106
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb de poorten in mijn firewall en router opengezet maar tevergeefs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke melding krijg je?

Andere antwoorden (4)

Ik houd het in dat geval op Cerberus (zie link).

Het programma werkt naar behoren en is eenvoudig in gebruik.

Elk gebruikersaccount kan afzondering voorzien worden van een pad / paden waarnaar het account toegang geeft en per bron kan ook ingesteld worden welke rechten dat account heeft (read, write en zo).

Ik gebruik het reeds enige tijd en het bevalt me goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat is toch geen freeware?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het dan zo dat ik hem al zo lang gebruik dat er van alles veranderd is in de tussentijd? Ik heb me nooit hoeven registreren of ergens voor hoeven te betalen en ik heb het installatieprogramma gewoon van de website van de programmeur (destijds) gehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar wel. Het is nu 'free to try' voor een maand. Daarna gewoon betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er staat een linkje purchase bij maar je kunt het downloaden idd (maar zal wel een trial zijn dan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees op de site zelf het volgende: If you are using Cerberus for personal use only, you may continue to do so without requiring a license key. The "UNREGISTERED" text will still appear in the welcome message. Only licensed versions of Cerberus FTP Server do not display the "UNREGISTERED" welcome message. If you would like to get rid of the "UNREGISTERED" message in the welcome screen, you may purchase a license key. Otherwise, if you qualify for a personal use exemption you are free to continue to use Cerberus FTP Server for personal use indefinitely. Voor persoonlijk gebruik heb je dus geen license key nodig (en hoef je dus niet te betalen, maar dan verschijnt wel het woord UNREGISTERED), je mag echter voor persoonlijk gebruik het programma gratis en 'indefinitely' blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus onder bepaalde omstandigheden wel 'freeware' ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Free for personal use is wat ik ervan maak als ik hun eigen FAQ doorlees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, alsnog een +1
Ik maak al jaren gebruik van het gratis "WS_FTP_LE", dat werkt goed en makkelijk.
http://www.akker-huis.nl/wsftple.php
Je sleept je bestanden van je schijf naar de server en eventueel weer terug, op dezelfde wijze als Windows Verkenner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je windows gebruikt, dan kun je (vanaf XP) I(nternet)I(nformation)S(ervice) installeren, daar zit ook een ftp-server in.

Wil je dit niet, dan sluit ik me aan bij het advies om Filezilla te gebuiken.

Toegevoegd na 20 uur:
Vraag: Welk besturingssysteem draait er op jouw server?
rose
14 jaar geleden
http://www.sofotex.com/download/FTP_Software/Ftp_Servers/
http://www.tucows.com/preview/195559