alle getallen in elk bestand in excel worden automatisch afgerond. Hoe kan ik dit terugzetten?

Zodra ik een nieuw bestand open en ik zet daar een rij aan getallen neer waarbij hij ieder getal per regel moet optellen/aftrekken, dan gaat dit eenmalig goed. Als ik het bestand opsla en ik open het vervolgens weer zijn alle getallen (waar de optel/aftrek formule staat) afgerond op hele getallen. Ik kan het aanpassen door op de cel te staan en op enter te klikken, dan maakt hij er weer een getal van met 2 cijfers achter de komma. Maar zodra ik het bestand sluit en weer open zijn alle getallen weer afgerond. Ik vermoed dat het in de standaard instellingen zit, maar ik weet niet waar ik moet zoeken. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik werk best veel met Excel, maar dit heb ik nog nooit eerder gehoord.
Sla je het bestand misschien op in een verouderd of exotisch bestandsformaat en gaat een stukje opmaak verloren door conversie problemen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je de optel/aftrek-formule doorgeven die je gebruikt?
En misschien een print-screen?

Antwoorden (1)

Is het format van de cellen wel getallen?
Selecteer de cellen, rechtsklik, kies Format Cells, Number, Category Number en dan kun je instellen hoeveel decimalen je wilt zien.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad gebied selecteren, of hele werkblad, klik op celeigenschappen, kies hier getal en stel het aantal posities achter de komma in.