Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg je minder geld als cookies worden geweigerd?

Stel je gebruikt Adsense voor je website en stel de indicatieve opbrengst is 30 cent per view wordt dat dan ook lager bij weigeren cookies? Of werkt dat anders?

10 maanden geleden
Ikhebgeenidee
10 maanden geleden
Als het gaat om een opbrengst per view, dan hangt dat samen met het tonen van de advertentie.
Het is mogelijk om advertenties op een website te weren met bijvoorbeeld een adblocker. Dan krijg je geen view en dus geen opbrengst.
Dat heeft, volgens mij, echter niet direct een relatie met het weigeren van cookies. Alleen als door het weigeren van de cookies geen advertenties getoond worden.
Inekez1
10 maanden geleden
Die 30 cent per view is niet realistisch. Je moet eerder denken aan 30 cent per 1000 views. Of aan 30 cent per klik. En dan zijn cookies ineens interessant, want die zorgen ervoor dat mensen meer advertenties te zien krijgen die bij ze passen en waar ze dus mogelijk wel op gaan klikken. Tenminste, dat denken die cookies... Meestal krijg ik dan juist advertenties van een product dat ik net heb aangeschaft en dus niet meer nodig heb. Het bewust weigeren van cookies zegt ook iets over het soort bezoeker van je website, dat zijn waarschijnlijk sowieso niet de mensen die snel op allerlei advertenties gaan klikken. Dus per saldo zul je minder Adsense inkomsten hebben als een groot deel van je bezoekers de cookies weigert.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, het kan zo zijn dat je minder geld verdient als cookies worden geweigerd.

Cookies helpen adverteerders om advertenties af te stemmen op de interesses van gebruikers. Als iemand cookies weigert, kan dit de effectiviteit van gerichte advertenties verminderen, waardoor je minder opbrengsten uit advertenties zoals AdSense kunt halen.

Ook kunnen sommige advertenties niet worden weergegeven als er geen toestemming is voor cookies, wat impact heeft op je totale inkomsten. Het is dus vaak een combinatie van minder goed gerichte advertenties en mogelijk minder vertoningen.

Wie heeft ervaring met het gebruik van AdSense en geweigerde cookies? Wat hebben jullie gemerkt aan de opbrengsten?
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Thecis
10 maanden geleden
Het klinkt aannemelijk l. Alleen doordat ik weet dat Gwen zo vaak verkeerde antwoorden geeft, vertrouw ik het antwoord eigenlijk bij voorbaat eigenlijk al niet. Dat is jammer.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing