Iemand heeft mijn foto op zijn facebook pagina. Hoe zorg ik ervoor dat deze verwijderd wordt?

Iemand die ik 2 jaar geleden heb leren kennen in het buitenland, heeft een foto geplaatst op zijn facebook pagina met mij en hem op de foto. Ik heb al de optie rapporteren etc geprobeerd, maar er staat dat ik een berichtje moet sturen om te vragen of de foto verwijderd kan worden.

Dit heb ik ook gevraagd aan hem, maar hij wilt hem niet verwijderen. Ik heb hem al verwijderd als vriend op Facebook, maar ik wil dat die foto verwijderd wordt van zijn pagina ( de foto is niet gedeeld via mijn pagina, het is gewoon een 'nieuwe' foto die hij heeft geupload op zijn pagina)

Wie kan mij helpen!!??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een rechtzaak? :S

Antwoorden (3)

Hiervoor zal je facebook moeten aanschrijven en de situatie uitleggen en natuurlijk vragen of zij de foto willen verwijderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kan ik dat doen? Ik kan geen email adres vinden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kom je hier iets verder mee? http://www.commecom.nl/contact-opnemen-met-facebook/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, maar helaas ook niet
Moet eerlijk zeggen dat je eigenlijk geen kans maakt het er af te krijgen,er is een formulier (waarschijnlijk heb je dat (al) gebruikt?)
je kan eventueel nogmaals de mail die je gestuurd aan het formulier toevoegen ?
maar zelfs dan. mag je hopen dat ze er iets aan (kunnen) doen
een facebook "helpdesk" bestaat feitelijk niet.

Een naar nadeel van de priveloze wereld van het internet. en facebook
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb al geprobeerd om facebook te mailen om de situatie uit te leggen maar helaas kan ik niets vinden. Ik word steeds naar hetzelfde verwezen en ik wil het er echt af :(
capthavoc
9 jaar geleden
Dat is het lastige van een site als Facebook je kan niet een mens te pakken krijgen dus in eerste instantie zul je dit toch met je oude ex Facebook friend moeten oplossen . En als deze het vertikt dan zou je iets juridisch moeten beginnen wat natuurlijk lastig is als die persoon in het buitenland zit . dat gaat je handenvol geld kosten aan gezien er eigenlijk geen wetgeving is op dit gebied en al zeker niet tussen landen is het bijna ombetaalbaar de enige mogelijkheid is eens te kijken of er een wereldwijde belangen groep is die met hetzelfde probleem zit maar dat duurt ook jaren.
Andere optie is Facebook plat mailen maar vraag me af of ze daarvan onder te indruk zijn zeker als het niet om niet strafbare foto's gaat dus zeg maar een standaard strandkiekje of zoiets er schijnt wel een helpdesk in de states te zijn maar die zal hoogstwaarschijnlijk ook niet thuis geven . Naar de states bellen is waarschijnlijk niet eens mogelijk of anders Heel erg duur en resultaat is niet gegarandeerd.
Tja ik zie het somber in, alleen fysiek zijn computers te pakken zien te krijgen zijn account Hacken en alle kopieën van die foto te pakken zien te krijgen en vernietigen zou afdoende zijn maar geloof me als je zo wanhopig bent zijn er altijd mensen die je van alles beloven met als trieste resultaat dat je waarschijnlijk slechter af bent met hen dan met die ex vriend
Als hij er beledigende tekst bij heeft gezet, aangifte doen.
Zo niet.......maak je weinig kans ben ik bang.....het is een digitaal fotoalbum.
Vroeger had je in zijn plakboek gezeten en op de verjaardag rondgegaan.

Ik heb mijn Facebookaccount opgezegd, het leuke is eraf, zonde van je tijd.

Succes ;-)