Waarom komt het regelmatig voor dat een whattsapp bericht pas veel later aankomt?

Ik krijg een whattsapp bericht binnen en bij het openen zie ik dan dat deze,soms wel een halve dag eerder, verstuurd is. Dit gebeurd dan niet alleen als ik thuis via de wifi zit, maar ook wel eens als ik gewoon onderweg op het normale dataverkeer. Weet iemand hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Dan kan komen doordat degene die het bericht verstuurt geen verbinding had met internet op het moment dat diegene het bericht schreef.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké dat zou kunnen. Kan indd zijn dat de verbinding even wegvalt. Maar ben er altijd vanuit gegaan dat het berichtje alsnog wordt verstuurd zo gauw de verbinding weer actief is. Dat duurt in de regel toch geen halve dag? Ik denk dan meer aan een verschil van enkele minuten ofzo...
Dat kan ook te maken hebben met drukte op de WhatsApp servers. In piekperiodes, bv. rond 12:00 met de jaarwisseling, zullen deze behoorlijk druk zijn en moeite hebben met het verwerken van WhatsApp-berichten. Deze berichten zullen dus allemaal in een wachtrij staan en in de loop van de volgende dag verwerkt worden, wat ook weer invloed heeft net verstuurde berichten.

Tevens kan het natuurlijk ook liggen aan storingen aan de WhatsApp-servers of andere netwerk componenten.