Wat is het verschil tussen Box-office en Budget op de engelse wikipedia?

er staat een beschrijving bij een film op wikipedia alleen, wat betekent hoeveel ze verdiend hebben en hoeveel ze uit hebben gegeven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Box-Office, dat is dus dat doosvormige kantoortje waar je langs moet om je kaartjes voor de film te kopen bij de deur van een bioscoop. Dus wat er uiteindelijk verdient wordt met een film in de zin van kaartverkoop. Wat er verder nog verdient wordt aan de verkoop van merchandise, de DVD/BD release ed is vaak onduidelijk en wordt dus doorgaans niet echt meegenomen in de algemeen bekende cijfers.

Budget is dus wat men aan de film heeft uitgegeven om 'm te maken.