Mag ik met YouTube reclame geld verdienen, als ik niet de eigenaar ben van de video?

Ik heb ongeveer 5000 views per dag, dus dat lijkt me wel genoeg, om me eens te gaan verdiepen in het geld verdienen met reclame. Stiekem durf ik het niet omdat ik bang ben dat ik problemen krijg. Ik weet dat ik geen geld mag verdienen aan de views, maar hoe zit het met reclame? AdSense heb ik.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan inkomsten genereren met beelden en/of audio van een derde partij. Je dient eerst wel (schriftelijk) toestemming te vragen aan de rechthebbende van het materiaal om het te gebruiken en er inkomsten mee te genereren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Niet alleen moet je toestemming hebben, je moet 9waarschijnlijk) ook auteursrechten (=geld) betalen.