Hoe kun je toch muziek die beschermt is door auteursrecht gebruiken op youtube?

Want bijvoorbeeld het kanaal Thekelvlog gebruikt soms gewoon liedjes van one direction terwijl die wel auteursrechtelijk beschermt zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Je mag de liedjes gebruiken zolang je er maar geen verdienste aan hebt.

Je moet ook erkenning geven dat je muziek hebt gebruikt (je krijgt hier een melding van) van een artiest.

Er zijn echter ook liedjes van Youtube uit die te gebruiken zijn, maar deze zijn maar klein in verscheidenheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het maakt niet uit of je er verdienste (via advertenties) mee hebt of niet, je moet ook geen erkenning geven aan de artiest. Je moet gewoon zien dat je binnen de richtlijnen van youtube blijft http://www.youtube.com/yt/copyright/nl/fair-use.html#yt-copyright-myths

Andere antwoorden (1)

Als een auteursrechtelijk beschermd liedje maar even in een filmpje voorkomt is het geen probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke
en hoelang ongeveer dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
pff dat hangt er vooral vanaf voor wat je het gebruikt (lees mijn bron eens door) maar ik denk dat minder dan 30 seconden geen probleem is