Wat te doen tegen mensen die foto's van jou op Instagram zetten?

Hey,

Iemand uit mijn klas maakt foto's van mij (het zijn nogal lullige foto's) en zet ze op Instagram, maar dit wil ik niet toch doet hij het. Wat moet ik hier tegen doen?

M.v.g. Sam

P.S. Hij heeft me ook geblokkeerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je bevriend met deze jongen? Want dan zou ik het gewoon zeggen.

Het beste antwoord

Het publiceren , op welke wijze dan ook, van die foto's is gebonden aan het "portretrecht" , wat kort gezegd inhoud dat jouw portret (die "lullige" foto's) niet zonder jouw toestemming gepubliceerd mogen worden. Op het moment dat de fotograaf, in dit geval die klasgenoot, de foto's op Instagram zet kun je behalve aangeven, zoals op bovenstaande antwoord, ook die grapjas vertellen dat ,wanneer hij die foto's niet weghaalt, je zelfs aangifte zou kunnen doen. Het Internet vergeet nooit iets, dus is het aannemelijk te maken dat die foto's je later schade kunnen berokkenen en is dat portretrecht volledig van toepassing.
Succes!

Toegevoegd na 10 uur:
Buiten het bovenstaande : het is gewoon cyber-pesten...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de info. M.v.g. Sam

Andere antwoorden (3)

Rechts onder elke foto staat dit ... <--- weergeven de drie puntjes klik daar op en dan op report daarin moet je uitleggen waarom deze foto's verwijderd moeten worden ik denk als je dat bij elke foto doet hij/zij wel een waarschuwing krijgt. Verder raad ik je aan om op school met die persoon te gaan praten of met je mentor hierover.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar hij heeft me geblokkeerd, en bedankt voor de tips. M.v.g. Sam
Als dit soort dingen bij jou op school gebeuren, zou ik naar je mentor gaan. Als dat niet helpt naar de conrector, die heeft er bij mij op school ook wat aan gedaan, en het hielp echt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je zou naar een leraar/ouders/ander betrouwbaar persoon kunnen gaan om hulp te vragen. en in ieder geval duidelijk tegen degene zeggen dat je dit niet wilt.