Dat is een maretak. Met name ten tijde van de jaarwisseling wordt maretak als versiering opgehangen. Het gebruik is dat iemand die eronder staat straffeloos gekust mag worden.

Toegevoegd na 2 uur:
Correctie:

Met dank aan yorick97 en Amadea.
Het blijkt een "tanabata boom" te zijn !

Zie de reakties op dit antwoord
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 jaar geleden
Voor zover ik het plaatje van vraagsteller kan ontwaren lijkt het meer op een hangmat in een boom. En denk ik dat het 'vakantie' betekent.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Ik dacht eerst dat het bamboe met een rood lint was, maar toen ik daar op ging googelen kwam ik eigenlijk alleen verwijzingen naar maretak tegen. En toen de bijbehorende plaatjes veel weg hadden van het plaatje dat de vragensteller aangeeft was ik overtuigd. Maar het blijft inderdaad maar net wat je er in ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een vriend kwam met een "tanabata boom". Iets van een Japanse traditie ofzo ;). Het lijkt niet echt op een maretak maar is wel logisch, deze emoticon staat namelijk tussen de feestplaatjes...
Amadea
10 jaar geleden
De vriend heeft gelijk, zie maar op http://www.iemoji.com/view/emoji/625/events/tanabata-tree
Tanabata is geen nationale feestdag. Volgens de oude maankalender wordt deze dag, ook wel het 'sterrenfestival' genoemd, gevierd op 7 juli. Maar er zijn ook plaatsen waar deze dag op 7 augustus wordt gevierd.
Tanabata is van Chinese oorsprong. In het astronomisch sprookje zijn twee geliefden, weefster Orihime (de ster Wega) en herder Hikoboshi (de ster Altair) gescheiden door de vader. Als straf voor het verwaarlozen van het weven en hoeden na de trouwerij, werden zij door de vader aan weerszijden van de rivier (de melkweg) gezet. Eenmaal per jaar (7 juli) ontmoeten zij elkaar doordat eksters een brug over de rivier vormen. Helaas gebeurt dit alleen bij een heldere nacht. Als het regent moeten de twee geliefden weer een jaar wachten.
Bamboetakken worden die dag met papieren versieringen en kaarten versierd. Deze versierde takken worden dan in de tuin geplaatst. Tegenwoordig worden in deze papieren kaarten vaak wensen gezet in de vorm van poëzie, die hierna door de twee geliefden zouden worden verhoord. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Japanse_feestdag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, we zijn d'r uit! Dank Amadea, zoals gewoonlijk ;)