Wie is Anonymous?

Ik heb gehoord dat het Instagram of Twitter account van Lil' Kleine is gehackt. Gelukkig kan Lil' Kleine nu wel weer op zijn accounts. Maar er is zoiets in Nederland dat een of andere Anonymous door Nederland heen zwerft. Ik heb zelfs een filmpje gezien dat Anonymous een bericht had naar Lil' Kleine. Toen ik dat zag, dacht ik: Wat voor flauwekul is dat nou weer? Als die Lil' Kleine dit ziet, zal hij zich zeker ook een ongeluk lachen. Maar het blijkt dus dat Anonymous helemaal geen flauwekul is.. Maar wat is het dan wel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het hackerscollectief Anonymous is al jaren actief, maar er is weinig bekend over de groep. Het is een internationaal netwerk van activistische hackers, al spreken ze dat zelf tegen. Omdat ze geen duidelijke leider hebben en ook geen duidelijke structuur, is moeilijk vast te stellen of aanvallen daadwerkelijk door Anonymous zijn uitgevoerd.

De hackers schrijven op hun vermeende Twitter-profiel dat iemand geen lid kan worden en ook niet kan weggaan. Anonymous betekent: onbekend. In 2010 verspreidden ze een pamflet waarin ze ontkenden een organisatie, groep of collectief te zijn. Maar een online levend bewustzijn van verschillende individuen met soms toevallig overeenkomende idealen en doelen. Anonymous is gedecentraliseerd en als zodanig vrij.

Onder de naam Anonymous zijn cyberaanvallen uitgevoerd. Zo werden creditcardmaatschappijen Visa en Mastercard aangevallen en landen als Tunesië en Zimbabwe, toen die de klokkenluiderssite WikiLeaks aanpakten. Ook verklaarden ze de oorlog aan de beurs in New York.

In 2012 werd namens Anonymous gedreigd met een DDoS-aanval in Nederland omdat de veelbesproken downloadsite The Pirate Bay werd geblokkeerd. Overheidsinstanties en internetbedrijven zouden het moeten ontgelden, maar een aanval bleef uit.

In januari 2015 begon de groep met het hacken van jihadistische websites. De aanval werd geopend als reactie op de aanslag bij Charlie Hebdo in Parijs.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor zoveel informatie!