Bestaat er een fotosharing waar het mogelijk is om metadata aan de foto's te koppelen?

Ik zoek een fotosharing site zoals Flickr of Pinterest die het mogelijk maakt om aan elke foto andere metadata te koppelen.
Het doel is dat bezoekers foto's in mappen kunnen kijken en er doormiddel van een aantal keuzevelden foto's gefilterd worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Flickr maakt mogelijk wat jij vraagt.

Je kunt je foto's op Flickr zetten. Metadata die al in de foto's zitten, worden door Flickr overgenomen. Na het uploaden kun je de metadata verwijderen, aanpassen, of nieuwe metadata toevoegen.

Je kunt mappen maken; Flickr noemt dat 'sets'.

Op een niveau hoger kun je 'collections' maken. Een 'collection' is een verzameling van 'sets'.

Ook kan elke bezoeker op Flickr alle foto's bekijken die bepaalde metadata hebben. Zo kun je bijvoorbeeld al jouw foto's zien die het trefwoord 'koe' hebben, ongeacht of het om een koe gaat die jij in 2008 in de straten van Calcutta hebt gefotografeerd (en die in de set 'India 2008' staat), of een koe die op een alpenwei ligt te herkauwen (en die in de set 'bergwandeltocht Oostenrijk 2011' staat).