Op Facebook staat vaak een bericht en vraagt men om met een getal of letter te reageren en dan zou er iets gebeuren. Gebeurd er echt iets of niet?

Wat is het doel vanuit soort berichten?

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zucht. Probeer het eens...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat denk je nou zelf, schat?

Het beste antwoord

Er zijn cijfercode die bijvoorbeeld in namen kunnen veranderen. Je moet dan bijvoorbeeld @(laatste 4 nummers van je mobiel) invoeren om je geheime naam te zien. Dit kan inderdaad.

Ook staat er weleens iets in de trend van ´´like dit plaatje en kijk wat er gebeurd´´. Dit is echter, in tegenstelling tot die cijfers, grote onzin. Je kunt plaatjes op facebook niet beïnvloeden door het plaatsen van een like, een reactie of wat dan ook.

Het derde wat veel voorkomt zijn dingen als ´´like en wij doneren 1 euro per like/share´´. Ook hier zou ik niet in meegaan. Ik durf wel te zeggen dat dit in 99% van de gevallen fake is. Vaak gaan deze berichtjes gepaard met foto´s van arme of misvormde kindjes, waarbij de foto in veel gevallen al jaren oud is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ want dit antwoord is volledig en juist.

Andere antwoorden (5)

er zal niks gebeuren nadat je hebt geantwoord, het doel hiervan zou ik ook niet precies weten. Misschien zullen veel mensen erop reageren en zal degene van de foto hierdoor populairder kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn vaak van die vage berichten om te laten merken dat je ergens voor of tegen bent. Nu gaat er een bericht rond dat je een hartje op je tijdlijn moet plaatsen om te laten zien dat je tegen borstkanker bent (Niet dat de borstkanker zich daar iets van aantrekt, en op eens zal verdwijnen, du echt zin heeft het allemaal niet. Ik kan me ook niemand voorstellen die voor borstkanker is, dus ik denk dat het meeste valt onder de nomer: Kijk eens hoe betrokken ik ben.
11 jaar geleden
Er gebeurt niks echt, het is gewoon om meer ''likes'' te krijgen.
Als mensen er iets op commenten of deze foto liken komt het in de tijdlijn van je vrienden. Waardoor deze het ook zien en het misschien liken.
Echt gewoon aandacht zoekerij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er gebeurt nooit wat het is eigenlijk een beetje onzin ze willen gewoon populaire worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is gewoon onzin. Ik zou hier ook niet op in gaan, want misschien kom je wel dom over bij familie/vrienden. Als je begrijpt wat ik bedoel ;)