Wat doet Facebook met de "Vind ik leuk" duimpjes?

Toegevoegd na 8 uur:
Dat Facebook een commerciele instelling is wordt al snel duidelijk wanneer je de radio opzet en weer hoort hoveel miljarden de Facebook oprichter nu weer bezit aan eigen vermogen en hoe de beursnoteringen van de aandelen nog steeds als een raket omhoog vliegen.
Het gaat allemaal om het verkopen van de verzamelde informatie die de veelal nietsvermoedende gebruikers afstaan.

Waar het in deze vraag vooral om gaat is, wat gebeurt er precies met de "Vind ik leuk's" of "Likes".

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat Facebook informatie opslaat vaan haar accounts en per "ons" gebruikersgegevens verkoopt wist ik. Waar ik vooral op uit ben is om er achter te komen wat Facebook precies met de "Vind ik leuk" tellingen doet. Elke suggestie om de vraag toe te lichten is overigens welkom, echter op dit moment kan ik geen verdere toeliching bedenken en is de naar mijn mening vraag duidelijk genoeg an sich.

Antwoorden (1)

In principe als iemand er op klikt dan registreren ze dat in de database zodat andere mensen kunnen zien hoe vaak erop geklikt is.

Maar als je wilt weten waar het nou goed voor is, Een like betekend "Ik vindt leuk wat je zegt, verkoopt of aanbiedt".

Een like geeft je de mogelijkheid om jezelf op de markt te brengen als jou bericht on topic en relevant is.

Een like onderschrijft jou als bedrijf en toekomstige bezoekers kijken altijd naar het aantal likes/fans je hebt. De meeste mensen (met of zonder opzet) vormen hun eerste indruk op het aantal fans dat je hebt. Wat zou jou eerste indruk zijn op een lege parkeerplaats van een restaurant op een zaterdagavond?

Hoe meer fans je hebt, hoe meer vrienden er in totaal van jou fans zijn. Dus jou fanbase bestaat uit actuele en potentiele fans, de vrienden van hun kun je dan zien als potentiele fans.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond de vraag een beetje vaag, goed breed antwoord +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag was juist bedoeld om zoveel mogelijk ruimte te geven voor een breed antwoord. Het enige wat ik als toelichting kon bedenken waren suggesties, wat niet de bedoeling was. Soms is een vraag gewoon een vraag, niets meer en niet minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En natuurlijk bedankt voor het uitgebreide antwoord!