Hoe werkt bestanden kopiëren?

Ik wil 1 x per week de map documents kopiëren naar dezelfde lokale map die ik al 1 keer heb gekopieerd naar dropbox zodat alles synchroon is en het tevens een backup online is. Als ik slechts weinig mutaties heb maar niet precies weet welke en ik ga dan alle bestanden weer kopiëren duurt dat dan net zolang als de eerste keer of pakt de computer dan enkel de wijzigingen en is het snel klaar?

3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Dat hangt ervan af hoe je kopieert.
Met Copy duurt het steeds even lang en wordt alles gekopieerd.
Met deze opdracht
Robocopy [map1] [map2] /MIR /LOG:"c:\Logboekvanmijnbackup.log"
worden alleen de wijzigingen gekopieerd. Het resultaat zie je in je logboek.
Je kunt hier het beste een batchbestand van maken.
Via de taakplanner van Windows kun je dit batchbestand elke week laten uitvoeren:
https://winraedorpers.com/nl/windows/992-how-to-create-and-run-a-batch-file-on-windows-10.html
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
Toegevoegd op 03 juni 2020 06:50: tekst
SimonV