Wat is een goed boek om te leren hoe je games moet maken in java?

Hallo , ik ben dus een java developer , maar geen expert.
Ik wil graag games leren maken in java, Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen...

Heeft iemand een goed boek of een online cursus waar je games leert maken in java?

bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb zelf het boek Programmeren in java met Greenfoot. Ik heb zelf een game gemaakt. En je leert van alles. Heel handig boek!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een zeer uitgebreid leerboek: Daniel Liang ninth edition Introduction to Java programming

Boek weegt 2.2 kilo, 1300 bladzijden, alle informatie over alle standard libraries die java heeft.