Email met achtergroend

Hoi
Hoe kan je een email sturen met een plaatje of foto als achtergrond? (Hotmail)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw kennis van HTML-code is? Maar het begint met het maken van een HTML-email met daarin verwerkt de afbeelding als achtergrond, dus via:
BACKGROUND="http://www.ergensopinternet.nl/your_image.gif"
of...
STYLE="background-image: url('http://www.ergensopinternet.nl/your_image.gif');

En zoals je hierboven kunt zien, de achtergrond afbeelding moet ergens op internet staan zodat iedereen die de mail ontvangt hem ook kan zien / downloaden.

Maar het probleem is, je kunt in Hotmail geen HTML-code bewerken. Dit kan bijvoorbeeld wel met Outlook Express en Outlook. Je zou wel een HTML-email met achtergrond kunnen sturen aan jouw hotmail-account en dan kun je deze mail vanuit hotmail weer doorsturen. Niet ideaal, maar het is een oplossing.

Dan nog een probleem. Veel e-mail-readers, waaronder Outlook, ondersteunen geen achtergrond afbeeldingen. Mensen ontvangen dan jouw e-mail wel, maar ze zien geen achtergrond afbeelding.

Een plaatje of logo zet je dus beter in de voorgrond. Maar ook dan moet je dit wel in de HTML-code van de e-mail verwerken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan wel als je nog over de optie kunt beschikklen je hotmailaccount in Outlook te plaatsen. (Dit is afhankelijk van hoe oud je account is) Vanaf de site (inloggen) is dit dus niet mogelijk, tenminste ik kan daar geen mogelijkheid vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedemorgen Janoo
probeer eens Incredimail uit
gratis downloaden en tal van mooie plaatjes,achtergronden,photomaker enz
heel leuk
Alles wijst vanzelf