Is het mogelijk om iemands haarkleur te veranderen in Adobe After Effects?

Is het mogelijk om iemands haarkleur te veranderen in Adobe After Effects? (voor een video), en zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen idee wat Adobe After Effects zijn, maar na enig zoeken begrijp ik dat de kleuren moeten bewegen. Als dat klopt, kun je dat doen door met de belichting te spelen. Het meeste zicht op de kleuren krijg je op licht haar (gebruik daarvoor een pruik, om beschadiging van het haar te voorkomen, als er geen blond persoon mee speelt in de clip).
Als dit niet klopt, kun je dan enig uitleg geven over wat je verwachtingen zijn?

Antwoorden (2)

Niet in After Effects wel Photoshop,

photoshop is zo

Snelle selectie (W)
Selecteer het Haar,

En verander het met De Hue/Satrium
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Photoshop is zoals de titel van het programma al zegt voor foto(!) de man vraagt voor video, je kunt geen mattes tracken in photoshop(!) (daar heb je mocha voor nodig, of liever een betere tracker) Want hoe wil die haarkleur de persoon laten volgen? want een color replace truc geeft een waardeloos resultaat, eigenlijk net zo waardeloos als je antwoord door aan de hue slider te trekken.
Wel in AfterEffect en juist niet in PHOTOshop...

Je moet in AFX een zogenaamde animatte maken waarbij de mattes het template vormt voor wat je een andere kleur wil geven, deze truc wordt ook toegepast om bijvoorbeeld in een zwart/wit clip een voorwerp in full-color neer te zetten. Photoshop kan met video werken, maar doet niet aan camera tracking wat AFX met de ingebouwde Mocha tracker wel kan, echter moet je voor dit klusje aan een hele dure Boujou tracker van Vicon. Het valt ver buiten de scope van de vraag hoe precies je dit kunt doen in AFX, het vereist behoorlijk wat skills, en onmogelijk te doen als je AFX nog nooit eerder van dichtbij gezien hebt.... Ik kan je als tip meegeven dat je tuts gaat volgen op youtube aangaande dit onderwerp met matte key tracking als steekwoordjes