Hoe kan ik dit commando "ECHO Datum: %DATE% Tijd: %TIME% >> bestand.txt" zo aanpassen dat er een vaste breedte voor de output wordt gebruikt?

(Windows.)

Hoe kan ik dit commando "ECHO Datum: %DATE% Tijd: %TIME% >> bestand.txt" zo aanpassen dat er een vaste breedte voor de output voor wat betreft de datum wordt gebruikt?

Als ik dit commando gebruik:
ECHO Datum: %DATE% Tijd: %TIME% >> bestand.txt
(huidige datum en tijd op één regel zetten in een bestandje) gebruik, is daar een probleempje mee.

Op de ene PC krijg ik als output:
Datum: wo 28-03-2012 Tijd: 10:18:15,17
Op een andere PC krijg ik als output:
Datum: wo 28.03.12 Tijd: 10:20:22,48
(Twee verschillende opmaken van de datum dus.)

Stel ik wil dat er exact 15 karakters in het bestandje worden gezet voor wat betreft de datum, dan moeten in het eerste geval twee spaties worden toegevoegd maar in het tweede geval vier spaties.
Hoe kan ik dit in een batch-file voorelkaar krijgen?

(Wat ik niet wil, is de PC's aanpassen zodanig dat ze dezelfde opmaak in de datum laten zien.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Cryofiel
12 jaar geleden
Is het een idee, de methode te gebruiken die ik als antwoord op je volgende vraag
( http://www.goeievraag.nl/vraag/mmm.316511 ) heb gegeven? Die methode kun je ofwel op datum en tijd apart toepassen, en daarna datum en tijd aan elkaar plakken, ofwel eerst datum en tijd aan elkaar plakken en dan die methode toepassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker!

Het beste antwoord

Hoewel je het met de regionale instellingen van een PC nooit 100% waterdicht krijgt, kom je al een heel eind als je met substrings werkt. Voorbeeld:

echo Datum: %date:~-4,4%-%date:~-7,2%-%date:~-10,2% Tijd: %time:~0,5% >> bestand.txt
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van cryofiel bij... http://www.goeievraag.nl/vraag/dos-variabele-aanvullen-spaties.316511 ... was het beste, maar die kan ik hier niet selecteren :).