Foto's in een fotolijstje moeten 13x18 zijn. Hoe krijg ik deze afmeting?

In word lukt het niet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16K
gvrox
10 jaar geleden
Word is dan ook geen fotobewerkingspakket. Maar zelfs eenvoudige image viewers (bv irfanview) kunnen het formaat van afbeeldingen wijzigen. Let er wel op dat het vooral gaat om de 13:18 verhouding; de afmetingen in pixels wil je zo veel mogelijk hetzelfde houden (op wat je eraf snijdt na natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarmee start je mspaint... \ En dan?

Antwoorden (2)

Met bijvoorbeeld Picasa kun je foto's bijsnijden of verkleinen naar veelgebruikte formaten. Daarna printen en klaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verkleinen kan direct in het afdrukscherm.
Plaatje bij antwoord
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt want dit beeld krijg je altijd te zien voordat je beslist om af te drukken. +
Als je de foto opent in windows viewer kan je de foto printen en heb je de mogelijkheid tot 13x18 afdrukken.