Hoe corrigeer ik dit in PHP?

Ik ben bezig met het bouwen van een test website die ik wil gebruiken.
Echter bij het testen zie ik dat er elke keer 2 mails krijg in plaats van één.
Om het nog gekker te maken de eerste mail heeft alles, maar de tweede mail bevat niks behalve een (soort van) kopie naar de eerste mail.

Zie de link hieronder voor de php code die ik gebruikt heb.
https://jsfiddle.net/ytopadxp/

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet corrigeren.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
TurfGraver
7 jaar geleden
Tis maar de vraag of het (alleen) in dit stuk code zit of dat iets anders (wordpress?) ook een mail verstuurd bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee ik bouw het op door het te kopiëren van internet source codes en verander hier en daar.
ik bouw mijn website met Dreamweaver en heb alleen maar een mailer.php bestand

Het beste antwoord

Je maakt gebruik van geneste IF statements, die tweede moet je omzetten naar een elsif.
Dus:
if ( empty($name) OR empty($message) OR !filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL))
Moet worden:
elseif ( empty($name) OR empty($message) OR !filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL))
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt, ik heb het gecorrigeerd.
Kun je mij vertellen waarom het niet IF was maar ELSEIF??
En hoe kun je de mail die je krijgt vanuit de contact form mooier binnenlaten komen? Nogmaals bedankt, Abraham
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het IF statement is in jouw voorbeeld genest(nested in Engels). Zo'n IF gaat altijd vergezeld met een THEN of ELSE. Maar wat als je meer voorwaarden en keuzes wilt hebben in een IF statement? Dan append je dat met elseif. Je kunt deze meerkeuze ook onderbrengen in 2 aparte IF statements, maar dan moet je dat ook apart weer sluiten, en aangezien dat het niet in jouw code gebeurt kun je dat omzeilen door een ELSEIF te gebruiken, of onderaan je code de IF goed afsluiten.