Wat verdient webdesign?

Wat verdient webdesign als je eigen bedrijf begint en dan sites gaan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

ligt eraan.Als het je eigen bedrijf is kan je ook je bedrag bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik (21 jr) heb een eigen bedrijf in de webdesign branche, en het is volledig afhankelijk van hoe hard je bereid ben te werken. Als je er veel tijd in investeert kan je er zeker mee rond komen, echter is het wel wijs om ook samen met een programmeur het avontuur aan te gaan. Veel klanten zoeken immers niet slechts het design, maar ook gelijk de website. Als je in je eentje alleen design wil doen moet je echt goed werk op tafel kunnen leggen, of veel geluk hebben met je connecties.

Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel je dan per maand verdient, want ik deed het parttime. (terwijl dat eigenlijk niet kan) Maar neem 50 euro per uur als uitgangspunt, en een bedrijf aan huis. Als je dan fulltime bezig ben kun bruto 1500 - 2500 euro per maand verdienen denk ik. Maar dat kan heel erg verschillen, afhankelijk van geluk, talent en inzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten dat is webdesign een breed begrip. Het is niet alleen de buitenkant van een website voorzien van informatie. Als je al goed wil presteren zul je ook enige achtergrond kennis moeten vergaren al dan niet een opleiding volgen om goede websites te kunnen maken.