Hoe kan je sorteren op alfabet in rijen in excel? kan dat?

Toegevoegd na 15 seconden:
Dus automatisch sorteren..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Dat doe je via de sorteeroptie. In Excel 2007 en 2010 is er een tabblad Controleren waar deze optie op staat.

In eerdere versies staat deze in het menu.

Toegevoegd na 11 minuten:
Er zijn twee manieren om te sorteren:

1. Via het het tabblad Start - Knop Sorteren. Je moet dan eerst de rij aangeven.

2. Via het tabblad Controleren - Sorteren. Die geeft meer mogelijkheden.

Op het tabblad Gegevens staat naast de knop Sorteren ook een knop Filter (zie afbeelding). In eerdere versies heette die autofilter onder het menu data. Daarmee maak je de sorteren interactief. er verschijnen uitklappijltjes bovenaan bij je kolommen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kolommen selecteren en dan data sort op de kolom die je wilt oplopend

Toegevoegd na 2 uur:
een cel nee
13 jaar geleden
Correct alfabetisch sorteren in Excel? Kijk eens op de link...