wat is een public_html directory en hoe kan ik er een maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een map waarin bestanden staan die je via http via een webserver kan raadplegen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onder Linux staat deze in de directory domains/jouwdomeinnaam.xx/public_html Je kunt hem evt. zelf aanmaken:
Meer:
http://support.hostgator.com/articles/cpanel/public_html-folder

Antwoorden (1)

De public_html directory is een folder binnen je accountruimte bij een hosting provider. Het is de plek waar je als bouwer van een website de daarvoor benodigde (HTML-)bestanden neerzet, en waar bezoekers van je website naartoe worden geleid als ze het webadres intypen.

De vraag "hoe kan ik er een maken" is niet goed te beantwoorden. Op je eigen PC krijgt een folder niet zomaar zo'n speciale functie. Wil je zelf een webserver draaien, google dan bv "xampp".

Bij je hosting account zal je hem zelf niet hoeven aan te maken, dat doet de webhoster voor je. Mocht je hem daar per ongeluk verwijderd hebben (ik gok maar even naar de reden van je vraag) dan kan je beter je hoster vragen een backup terug te zetten, dan heb je ook meteen de inhoud terug.