Hoe maak ik een sociaal netwerk - platform voor een vereniging?

Beste,

Ik wil een site maken voor een vereniging, maar ik ben niet thuis in HTML en PHP. De website zou alleen toegangkelijk mogen zijn voor die leden met een account en elk lid zou zijn eigen pagina moeten kunnen bewerken. Men moet elkaar ook berichten kunnen sturen en er moeten subgroepen kunnen worden aangemaakt.Liefst ook een forum en een agenda waar de activiteiten kunnen worden opgeplaatst. Het zou een soort van mini-Facebook moeten worden, maar aangezien sociale media niet worden gebruikt door de leden, is dit geen optie.
Ik heb al zaken als Ning en Humhub gevonden, wat me erg aanstaat, maar die zijn jammer genoeg veel te duur.

Vr/Gr

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Als je geen verstand hebt van HTML etc., dan is zelf een website bouwen dus geen optie. Hou er rekening mee dat de eisen die stelt ook minimaal PHP en een database (Bv MySQL) vereisen, dus je hebt dan een hostingpakket nodig waar dat in zit (gelukkig meestal het geval).

Met bijv. "prefab-software", bijv. Joomla (zie bron), kan een Handige Harry soms al iets moois in elkaar knutselen. Ook Wordpress biedt het e.e.a. Maar er gaat altijd meer tijd in zitten dan je denkt, ook in het onderhoud als de site klaar is !

Voor veel verenigingen bestaan overkoepelende organisaties, die soms dergelijke faciliteiten aanbieden aan hun leden.

En wat betreft Facebook: je kunt ook besloten groepen maken en leden kunnen daar dan lid van worden. Is ver weg makkelijkste oplossing, al zul je de algemene voorwaarden van Facebook voor lief moet nemen (privacy..)

Toegevoegd na 40 minuten:
Ook zijn er (betaalde) oplossingen voor specifieke doelgroepen, bijv:

http://www.korenwebsites.nl
http://www.voetbalassist.nl
etc.

En ook een app kan ook goede diensten doen bijv:
http://www.volleybal.nl/nevobo/verenigingen/eigen-app-voor-je-vereniging
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag. Trouwens met dingen zoals Weebly kan je wel een site bouwen zonder HTML en dergelijke en heb je ook al wat mogelijkheden. Zoiets zoek ik waarmee ik dus een eigen sociaal medium kan maken. Ik zoek goedkopere alternatieven op dingen als Ning en Humhub. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die uitbreidingen zijn echt wel interessant, bestaat er ook zoiets voor huisdieren?