wie weet hoe je een palindroom krijgt waarmee van de gevraagde lengte, het betreffende deelwoord wordt getoond op javascript?

met Informatica ben ik met een opdracht bezig met javascript waar mee we een extra toevoeging op een palindroom moeten zetten. Dit is ons gevraagd:

Maak je programma zo dat als er een palindroom wordt gevonden van de gevraagde lengte, het
betreffende deelwoord wordt getoond (in plaats van het bericht “Palindroom met deze lengte gevonden”).

Bij het woord “kever” met lengte 3 moet dus worden getoond “eve”. Bij het woord “appel” met lengte 3 moet
worden getoond “Geen palindroom met deze lengte gevonden”.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wellicht is dit wel wat je zoekt:

Dit script vind ze dan wel allemaal, als je na de eerste wilt stoppen moet je het script even aanpassen...
rose
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

palicount = zero
If eerste-character = laatste-character
then palicount = palicount + 1; goto 2
else goto 2
2: if tweede-character = een-na-laatste-character
then palicount = palicount + 1; goto 3
else goto 3
3: if derde-character = twee-na-laatste-character
then palicount = palicount + 1; goto 4
else goto 4

Enzetera. Moet ook nog een tellertje in om de lengte van het woord te bepalen en te stoppen als dat totaal bereikt is. Maar daarvoor is het nu te laat in de avond.