hoe kan een deel van een bestandnaam gebruikt worden om een soortvan rewriterule te maken?

Ik heb meerdere bestanden in de root map staan:
- domains_info.php
- domains_dns.php
- email_info.php
-email_add.php

Hoe kan ik dit herleiden naar bijv:
domein.com/domains/info/
domein.com/email/info
domein.com/email/add
Etc

Ik las iets over FallbackResource /index.php, en over rewrite rules. Alleen ik heb geen flauw idee hoe ik dat kan realiseren.

Toegevoegd na 8 uur:
Php is de programeer taal

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Welke omgeving?
Welke Taal?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Php
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Debian, apache
Jaspro101
8 jaar geleden
Dit is misschien wat voor je: http://www.generateit.net/mod-rewrite/index.php

Antwoorden (1)

Dit kan je doen via een header redirect. (ook me .htaccess maar ik ken deze methode beter). Stel je het volgende scenario voor:
site.com/login.php wil je redirecten naar site.com/login/
Dan kan je de volgende code gebruiken binnen de login.php:

header("Location: ./login/"); (via de header() functie kan je redirecten naar een andere pagina o.i.d.).

Als dit niet duidelijk genoeg is hoor ik het graag!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk zoiets van:
Je gaat naar site.com/domains/edit/
En dat verwijst dan naar site.com/domains_edit.php Maar ik wil geen map 'domains' maken met daarin edit.php (bijv)