Wat is een goed boek om Python en JavaScript te leren?

Ik wil graag Python en JavaScript leren op reis in de trein. En aangezien ik daar geen WiFi heb. Wil ik dit uit een boek leren. Kan iemand mij een boek aanraden waar beide programmeertalen in worden uitgelegd?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In de trein heb je gewoon internet, dan kan je namelijk W3 schools gebruiken

Antwoorden (2)

Een goed PHP-boek is PHP 4 (van php.net).
Voor JavaScript weet ik het niet, maar van websites kun je ook heel veel leren!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan de toepassing waar je het voor wilt gebruiken, en wat je er mee wilt maken. Het probleem is een beetje dat je wel een boek kunt lezen, maar het werkt vaak het beste als je de voorbeeldcodes mee kunt typen en werkend kunt zien en er mee spelen.

Javascript boeken zijn met honderden te downloaden van het internet. Ook hier geldt voor; Waar wil je het voor gebruiken, en Wat wil je er mee maken. Je kunt bijvoorbeeld een webserver opzetten met javascript (node.js) of een applicatie maken voor een telefoon, een website, een game etc.

Voor alle onderdelen zijn aparte dingen te vinden. Als je aan het begin staat en nog niets van programmeren af weet, zou ik bij het begin beginnen.

Ik vind persoonlijk de voor dummies boeken erg goed. Duidelijke uitleg, met niet alleen de hoe, maar ook de waarom. Javascript voor dummies in ieder geval wel. Ook de head
first serie zijn fantastisch Beide zijn er in zowel de javascript als de python smaak. Head first is wel alleen engels.

Succes met studeren en programmeren