Hoe zet ik windows 7 van oude pc-schijf op SSD , ik heb geen cd of cdrom speler. Wel heb ik een externe schijf en 8 GB usb stick.Suggesties?

Ik wil op een pc zonder een cdrom speler een kingston ssd installeren. Ik heb wel externe schijf en ook een usb stick 8 GB. Ik moet windows 7 toch image op die externe schijf kunnen zetten en dan op een of andere wijze op de SSD zetten. Helaas kan SSd dus niet tegenlijk met oude schijf in het kastje van pc draaien. Graag jullie advies zonder dat ik wéér geld moet uitgeven aan software, installateur of onderdelen!

Toegevoegd na 1 dag:
Redhouse, eerste deel van je tip lukte maar ghost 15 boot image op de usb zetten lukte niet, een guide online gevolgd om usb bruikbaar te maken, maar toen ik met ghost 15 het file wilde laden, kon hij hem niet lezen - niet als iso, zip noch als een map.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Installeer Norton Ghost 15 - free versie op de HD ,en de opstartversie van Norton Ghost op de USB.
Maak nu een image file van de HD naar de externe HD .
Plaats de SSD en start daarna op van de USB.
Daarna de image file terug zetten naar de HD.

Toegevoegd na 4 minuten:
Image file dus naar SSD
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je voor reply.
Helaas nog niet voor elkaar. Installeren Ghost 15 en image op externe HD zetten ging goed.
Ik heb van reboot.pro een advies gevolgd op ghost 15 via een usb stick te kunnen booten - subject ' 2010 NORTON GHOST 15 on USB thumb drive How to make – Tutorial Guide'
Helaas kon het programma van norton niet de download 'NGH1501_AllWin_English_SrdOnly' lezen
dus ik weet niet hoe verder te gaan? Geprobeerd als zip, iso bestand of in een aparte map te plaatsen - hij kan hem gewoon niet lezen. Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen trouwens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de snelle reply vooral! Heb toch alles maar laten doen trouwens.

Andere antwoorden (1)

Als je wel een Windows 7 installatie DVD hebt dan kan je d.m.v. de DVD wel een kopie maken naar een usb-stick. Volg hier voor het stappenplan op de website die hier onder in de bron staat.

Mocht je niet over een DVD beschikken, maar wel over een originele licentie code? Dan kan je vanaf bron website nr. 2 een "legale Windows 7" installatie DVD (.iso) downloaden (Let er wel op dat je de juiste versie download. Kijk hier voor op je licentie sticker om er achter te komen voor welke versie je een licentie hebt). ]
Vervolgens kan je met "Windows 7 USB DVD Download Tool" (zie bron nr. 3) de zo juist gedownloade .iso op je usb-stick zetten.

Zorg er voor dat de betreffende pc kan opstarten van een usb-stick. Start vervolgens vanaf de stick op, en druk op een toets wanneer de op het scherm wordt aangeven om de installatie te starten.