Hoe wijzig ik een formulier-style?

Hallo,
Ik heb een site aangemaakt. Hier heb ik ook een formulier op gezet. Helaas zie je het veld niet, alleen als je hem aanklikt kun je de lijntjes van het tekstveld zien.

Hoe kan ik dit wijzigen zodat het wel direct zichtbaar is?
Vriendelijke groet, Stan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi StanW,

Om zeker te weten dat ik je goed begrijp: Je hebt een website (in html/xml/php?) met daarop een
met een aantal input velden, maar die hebben geen borders? Hoe heb je je website gebouwd? Type je de code allemaal zelf of maak je gebruik van een CMS (Content Management System) zoals Dreamweaver, Wordpress of Wix?
Het handigste is als je de code van je form even hier zou kunnen posten dan kunnen we misschien zien wat er mis is, maar ik zal kijken of ik je ook zonder de code gezien te hebben al kan helpen. De manier waarop input velden worden weergegeven is onder andere afhankelijk van je browser. Gebruik je Firefox, Internet Explorer, Chrome, of Safari? Of nog weer iets anders zoals Opera ofzo...?
Gebruik je een losse stylesheet? In je css document moet je dan even de volgende code aanmaken:

input{
border: 1px solid grey;
}

Je kunt er nog veel meer mee doen via je stylesheet; kleur, dikte, achtergrond, lettertype...kun je allemaal aanpassen in je css file.

Maar nog een tip, wat ik zelf altijd wel handig vind is als de user meteen in het eerste input veld kan gaan typen als hij op de pagina komt zonder eerst met de muis erop te moeten klikken. Om dat te regelen kun je je tag een beetje aanpassen:

En dan moet je bij je
tag ook nog wat veranderen zodat er dit komt te staan:

Als je er niet uitkomt, post dan nog even je broncode hier.
Ik ben benieuwd wat het voor website wordt... Heel veel succes in ieder geval!