Hoe verander ik het beginpad van cmd in windows 8?

Ik ben bezig met BATCH files.
windows 7:
bij bijv. START commando start hij (met alleen de naam van het programma, zonder pad) het programma in de map van het batch file.

Windows 8:
Bij het gebruik van het START commando probeert hij het programma te starten in de folder van cmd (C:/windows/system32/)

Graag simpel antwoord, heb een beetje kennis maar weet niet alles.
Niet zeggen: "Zoek gewoon het pad op en kopieer je het hele pad naar je batch file.", want dat programma wat ik start met het START commando gebruikt dat zelfde pad voor zich zelf ook.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Cryofiel
10 jaar geleden
Het complete pad naar cmd plus de naam van cmd staat in de omgevingsvariabele (environment variable) ComSpec. Je kunt dus het volgende commando opnemen in je batch-bestand:       start %ComSpec% Als je het complete pad naar je huidige batch-bestand plus de naam van het batch-bestand wilt weten: dat is %0 .

Het beste antwoord

Met:
SET PATH=c:\weet\ik\veel\welke\directory
Waarbij je natuurlijk wel zelf even het juiste pad moet invullen achter het = teken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is hier geen variabele voor? anders is het irritant als ik dat steeds moet veranderen per keer dat ik een verschillend batch bestand gebruik. de waarde staat nu op de variabele: $P$G of zoiets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het was niet set path=, het was ook niet START , maar ik moest van te voren doen: CD , blijkbaar volgt het andere programma dat ook...

Andere antwoorden (1)

Het PATH statement geeft de folders die doorzocht worden naar het opgegeven uitvoerbestand. Om de CMD shell default naar een directory te zetten moet het volgende ingevoerd worden:
net user /homedir:

Met alleen NET user verschijnt een overzicht van de 'users' op het systeem.