kan je met een game developer opleiding een game programmeur worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch het idee van die opleiding, of niet?

Antwoorden (3)

Een developer betekent ontwikkelaar, en een programmeur ontwikkelt iets.

Dus trek je conclusies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Je leert dan levels te programmeren in samenwerking met grafici en muzikanten, waarbij je gebruik maakt van een game-engine die door weer een ander soort programmeur is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van de kwaliteit van de opleiding en van je voorkennis af. Veel dames hebben als basis de scripttaal PHP gecombineerd met een MySQL database. Heb je al wat kennis van beide zal het je veel gemakkelijker afgaan om spelletjes te programmeren. Verder heb je veel fantasie nodig en inzicht in hoe alles grafisch werkt (kleuren, pixels e.d.) en het geluid (toonhoogte, duur e,d.). Er komt meer bij kijken dan je op het eerste gezicht denkt en ziet. Er is vaak een heel team bij betrokken. Daar onderdeel van uitmaken kan natuurlijk sowieso, doorgroeien tot ontwikkelaar (de nieuwe naam voor wat vroeger programmeur heette) kan als je daar talent voor hebt en ja, je kunt het leren als je lerar(ess)en en jij goed op elkaar ingespeeld zijn.