Ik heb per ongeluk een paar mappen met bewerkte foto's verwijdert en de prullenbak geleegd. Wie weet hoe ik die mappen gratis terug kan halen?

Ik heb per ongeluk een paar mappen met bewerkte foto's verwijdert en de prullenbak geleegd.
Via PC Inspector weer een hoop terug gekregen alleen geeft hij de bewerkte (collages e.d. ) niet weer
Wie weet hoe ik die mappen gratis terug kan halen?

Toegevoegd na 2 uur:
Het gaat mij alleen om de bewerkte (via picasa en picnick) foto's, die heb ik wel terug maar niet zichtbaar.
Er staat bij "kan afbeelding niet opbouwen"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat bestanden geheel verwijdert zijn is niet zo, de data staat nog op de schijf, alleen is het belangrijk dat de plekken waar die data heeft gestaan niet overschreven is met andere data. Een geheel van de computer verwijdert bestand zweeft dus nog tussen totale dataverlies en herstel. Gebruik Recurva eens, daar heb ik al heel wat bestanden mee kunnen redden.

Succes.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn meerdere versie's, maar de gratis versie is ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is helaas niet mogelijk, toen ze je voor het eerst verwijderde kon je ze nog uit de prullenbak halen. Maar aangezien je die hebt verwijderd, zijn deze gegevens van de harde schijf verwijderd.

Je kunt ze dus niet meer terug krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel nog mogelijk hoor. Alle bestanden die ooit op je pc hebben gestaan kunnen teruggevonden worden. Alleen als je harde schijf wordt gewist kan je ze niet meer terugvinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terugkrijgen is waarschijnlijk nog wel mogelijk via een data-recovery bedrijf, maar dat gaan ze niet gratis voor je doen. Dus, als je ze verwijdert en je je prullenbak leegt, kan je ze niet gratis terugkrijgen. Daarmee is dit antwoord inderdaad correct en zal ik die min eens even compenseren. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wél mogelijk om bestanden terug te krijgen. Zelfs als thuisgebruiker.
Je kunt het proberen via Isobuster. Heb ik foto's mee teruggevonden op een ineens 'lege' disc waarop ik ze had opgeslagen.
Het programma kun je via internet gratis downloaden en het puzzelt als het ware fragmentjes op je computer of cd-rom bij elkaar.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het proberen met advanced system care van iobit. Bij mij werkt het ook altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou vrij eenvoudig moeten zijn met Undelete 360. Let wel op: Met alles wat je nu op je harde schijf opslaat loop je het risico de bestanden (die inderdaad nog wel op de schijf staan maar alleen verdwenen zijn uit de index) te overschrijven.

Installeer dit programma dan ook op een andere partitie als je de mogelijk hebt.

Succes