(weer) Een vraag over HTML:waar moet ik mijn mail invullen?

ik wil graag een invulformulier op mijn site, dat mensen kunnen invullen en als ze dan op verzenden klikken, moet het naar mij gestuurt worden. Het fomulier is klaar,de "verzenden" knop is klaar,alleen het deel van "naar mij mailen" lukt nog niet. Hieronder zie je de html van de site. De vraag is nu: wat moet ik waar invullen om te zorgen dat het formulier naar mij wordt gstuurt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je hebt dit forumilier kennelijk uit een php cursus gehaald. Daarin staat ook precies wat je waar moet invullen. Je eigen mailadres vul je in achter de value bij "to" Toegevoegd na 3 minuten: Overigens staat er ook nog een verwijzing naar een pagina die je krijgt als het mailformulier is ingestuurd. Je kunt hiervoor een HTML pagina maken en in het PHP script de locatie zetten. Toegevoegd na 6 minuten: Je moet trouwens het script mailform.php ook op je website zetten indezelfde map als deze html pagina! Toegevoegd na 31 minuten: Ik heb even gekeken in andere PHP tutorials voor mailformulieren (zie bron). kan het zijn dat in de tutorial twee dingen worden beschreven: 1. Hoe je HTML pagina eruit moet zien 2. Hoe het PHP bestand er uit moet zien. Beide bestanden moeten naar je website. Je moet dus denk ik twee pagina's maken, een heet bijvoorbeeld mailform.htm en de andere mailform.php. Voor zover ik na kan gaan hoort regel 17 t/m 32 in het bestand mailform.php thuis en de rest op de HTML pagina. Toegevoegd na 46 minuten: Om verder terug te komen op je vraag: Ik heb de parameters die je in het form gedeelte moet wijzigen omcirkeld.

Bronnen:
http://www.xentrik.net/php/email.php

Voor zover ik kan zien en beantwoorden moet je die php code in een tekstbestand zetten (als kladblok) en opslaan als mailform.php Dat bestand moet je er gewoon bij uploaden naar je server. Toegevoegd na 32 seconden: Dus niet includen in je html pagina.

Oke, eerst even weer rustig kijken wat er nu eigenlijk gebeurd. Als de server het bestand 1stephp.htm moet afleveren, wat gebeurd er dan? De server zal denken dat het een HTML bestand is en het gewoon zo sturen naar de client. Er wordt dus geen PHP uitgevoerd en er zal dus ook geen mail verstuurd worden. Het bestand hernoemen naar 1stephp.php dan? Dat scheelt alweer een hoop, want nu zal de server de PHP gaan uitvoeren en de HTML ook naar de client sturen. Maar willen we dat wel? Dat betekent namelijk dat elke keer als de pagina geopend wordt, er een mailtje gestuurd wordt, ook als er nog niet eens een formulier is ingevuld! Die PHP code wordt namelijk elke keer uitgevoerd. Wat wil je dat er gebeurd? De PHP code moet pas uitgevoerd worden als het formulier is ingevuld. Dat kun je op meerdere manieren doen. Het makkelijkst (en ook in lijn met de hierboven gegeven antwoorden) is om het formulier naar een PHP pagina te sturen. Kijk eens naar regel 6. Daar staat een verwijzing naar 'mailform.php'. Als iemand dus op de knop verzenden klikt, dan wordt het bestand mailform.php geladen. Als je zorgt dat het bestand mailform.php de PHP code krijgt, dan gaat het, mits er geen fouten in de PHP code zitten (zie ook de reacties bij het antwoord van som), wel werken. Om PHP te begrijpen is het heel erg handig om ook wat kennis van HTML te hebben. Ga voor jezelf na wat er nu eigenlijk gebeurd als een bestand geladen wordt. Probeer jezelf als server te zien die een bestand moet sturen naar een client. Als je daar wat handigheid mee krijgt, kun je heel wat problemen oplossen.

Ben je zeker dat je verbinding hebt gemaakt met een smtp-server? Je kan het ook zo doen: ...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100