Hoe kan ik een goede basis maken van een HTML/CSS website?

Hoe kan ik een goeie website maken waarop het menu en de borders e.d. goed gepositioneerd staan. Ik heb al heel erg veel geprobeerd maar het lukt maar niet om een goeie basis te maken. Nu is het nog zo dat als ik de pagina inzoom alle objecten apart worden ingezoomd en niet de complete pagina.

Graag hoor ik wat ideeën, tips en uitleg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voorbeeld / html code? Hiermee kan je niks..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou... op het moment maak ik dus dit soort CSS script. (de div's die ik in de HTML heb staan staan er nu niet bij) #balk{
position : absolute;
left : 20%;
top : 10%;
border-color : black;
border-style : solid;
border-width : 3px;
color : red;
background-color : yellow;
height : 80%;
width : 60%;
z-index : 1;
}
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je ook de html codes laten zien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Goedkoop Licht en Geluid

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer dit is in je css
{
background-color: #F00;
width: 400px;
position:relative;
}
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus alleen position naar relative veranderen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je alles in een 'container' gegooid? Anders weet ik het niet ;) Toegevoegd na 52 seconden:
Kan je de code posten die je nu hebt? Of die je had?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja misschien dat het dat al is. Wat moet ik precies vestaan onder container. Maar de code maakt in principe niet uit. De opbouw wel, maar die programmeer ik overal hetzelfde.

Het beste antwoord

Hey Tim,

Je kan hiervoor het makkelijkst een bootstrap voor gebruiken. Daarmee kan je makkelijk items positioneren en heb je een goede basis voor je website. Ik zal een goede bootstrap in de bron hierbij toevoegen, het is even moeilijk om te snappen maar als je weet hoe het werkt is het erg handig.

Het zorgt voor goede positionering en groote instellen van bepaalde elementen op de website. Het is niet handig om met position:absolute alles op je website te positioneren. Dit is eigenlijk alleen bedoeld voor elementen die je buiten je container wil plaatsen of waarvan je de positie een klein beetje wil gaan veranderen.

Met deze bootstrap kan je een hoop doen, er zit ook in dat je voor mobieltjes alle items kan resizen en alles kan instellen dat veranderd moet worden.

Ik zou even goed naar de documentatie op de website kijken en misschien wat youtube filmpjes erover opzoeken.

Ik wens je veel succes,

Groetjes,

Roy