Is er een tool waarmee je de positie's van css kan generen?

Ik vind het irritant om hele tijd met positie's te experimenteren, totdat ik het goed heb. Weet iemand een hulpmiddel (het liefst op internet, want ik hou niet zo van onbekende dingen downloaden) waarmee ik een blokje kan verschuiven en dat er dan automatisch (of wanneer ik op een knop druk) de code staat die er bij hoort.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoi Samvh. Ik kan me goed voorstellen dat je graag zo'n tool zou willen, maar het probleem is dat je de positie van elementen in "%", in "em",en in "px" kunt aangeven, en dat je bovendien dezelfde schermpositie kunt aangeven van onder en rechts uit gezien ("bottom" en "right"), maar ook vanuit boven en links ("top" en "left").
Het hangt maar net van de situatie af welke je nodig hebt. En daarom is zo'n tool dus niet mogelijk (en dus toch ook niet zo handig).
Wat je wel kunt gebruiken is een screen ruler.
Voor Chrome bijvoorbeeld deze: https://chrome.google.com/webstore/detail/measureit/aonjhmdcgbgikgjapjckfkefpphjpgma
en voor Firefox deze https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/measureit/developers
Maar als je op screen ruler zoekt in combinatie met de naam van je browser dan vindt je er nog wel meer hoor.
Succes!