Bestaat er betrouwbare software welke automatisch volledige FTP en Database backups maakt?

Ik zoek een betrouwbare oplossing welke gemakkelijk tientallen websites, gehost bij verschillende partijen, automatisch volledig back-upt. Van dus zowel de FTP als de database. Ik hoop dat er iemand is die positieve ervaring heeft met soortgelijke software. Hoeft niet gratis te zijn.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kun je op al die hosting partijen bij je database als frontend zoals phpMyadmin? Want FTP bestanden backuppen is super makkelijk en gratis bovendien via linux, maar de meesten zo niet alle hosters droppen een externe connectie via poort 1433 en 1434.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja dat is uiteraard mogelijk, echter zoek ik naar een volledig automatische optie. Elke week bij tientallen verschillende sites opnieuw inloggen en de database exporteren is uiteindelijk toch erg tijdrovend. Al helemaal met de FTP. Mochten alle sites op dezelfde locatie staan dan zijn er cronjobs in te stellen. Maar juist omdat de sites op veel verschillende locaties gehost staan was ik benieuwd of er een software pakket is die dit kan.
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
Aangezien je naam DrWordpress is, neem ik aan dat je software zoekt voor Wordpress. Ik beheer zelf meerdere wordpress sites. Ik gebruik UpdraftPlus. Je hebt van deze plugin een gratis versie en een betaalde versie. Het kan automatisch je volledige site en database backuppen en wegschrijven naar diverse clouddiensten en ook naar FTP. Ik ben er erg tevreden over.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Het gaat helaas niet enkel om WordPress sites, ook een aantal sites met andere CMS systemen of platte html sites.

Antwoorden (1)

Ik kan EaseUS Todo Backup aanraden. Zelf gebruik is de gratis versie, maar er is zelfs een versie voor complete servers! Uitgebreide en toch eenvoudige software.

Probeer anders een de gratis of trial versie als je me niet gelooft.